lolebzkoni

lolebzkoni

lolebzkoni

lolebzkoni

  • ۰
  • ۰

روش  باز کردن گرفتگی چاه توالت فرنگی یا ایرانی:

1- لوله بازکنی و باز کردن گرفتگی سیفون توالت فرنگی و سینک ظرفشویی با کمک پمپ:

بعد از آنکه آب را درون چاه ریختیم  پمپ زدن را آغاز میکنیم. . گاهی اوقات فاشر آب  باعث می شود که مواد فاضلاب موجود درلوله و چاه توالت به جلو هدایت شوند در نتیجه پمپ زدن را ادامه می دهیم تا راه فاضلاب باز شود. فشار آب اعمال شده بر روی سیفون باعث برطرف شدن گرفتگی می شود.

 2- باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب و چاه توالت فرنگی با کمک دستگاه لوله بازکنی تراکم هوا:

اگر با استفاده از پمپ معمولی نتوانستیم راه فاضلابی را که دچار گرفتگی زیاد شده است باز کنیم راه حل بعدی استفاده ازدستگاه تراکم هوا است. فشار این دستگاه را می توان تنظیم کرد و فشار آن را تا چندین برابر می شود افزایش داد. در فشار های بالا این دستگاه ، صدای شدیدی ایجاد می کند. این دستگاه، هوا را در مخزن خود با فشار جمع کرده و به صورت ناگهانی هوا را به داخل چاه توالت و لوله فاضلاب تخلیه می کندکه سبب باز شدن راه چاه و تخلیه ی چاه می شود. به کارگیری این دستگاه زمان گرفتن لوله فاضلاب و گرفتن چاه توالت باید توسط فردی صورت گیرد که علاوه بر مهارت کامل دارای تجربه نیز باشد.

3- باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب و چاه توالت با استفاده از فنر لوله بازکنی:

به علت قدرت لایروبی و جرم زدایی زیاد و نیز  مسافت و برد دستگاه و همچنین قدرت این دستگاه در باز کردن گرفتگی لوله توالت در مسیر های نزدیک به چاه فاضلاب استفاده از فنر لوله بازکنی روشی است که بیشتر متداول و رایج است. از فنر لوله بازکنی همچنین به منظور هل دادن اشیاء جامد به داخل چاه توالت استفاده می شود.

بهترین راه  باز کردن توالت فرنگی:

در اغلب موارد نیازی به تعمیرات لوله کشی فاضلاب برای باز کردن گرفتگی لوله نیست و می توان به راحتی باکمک گرفتن از روش های بالا راه فاضلاب را باز کرد و مانع را از میان برداشت .

امابهتر است در هنگام باز کردن توالت فرنگی از دستگاه تراکم هوا استفاده شود زیرا که فنر لوله بازکنی دارای نوکی بسیار تیز و مارپیچی است که در نتیجه ی آن احتمال رساندن آسیب به توالت فرنگی وجود دارد. لوله بازکنی با فنر چاه باز کن باعث می شود تا انواع گوناگون لایه های چربی و مو و مواد زائد از دیواره های لوله فاضلاب نیز جدا شوند.

رفع تجمع قیر در توالت:

گاهی ممکن است به علت های مختلفی مثل ایزوگام کاری یا در ساختمان هایی که در نوساز می باشند به علت عدم رعایت اصول فنی توسط افرادی که تخصص کافی را ندارد شاهد این باشیم که مقدار زیادی قیر در سیفون توالت یا جاهای ضروری دیگر جمع می شود، در این طور مواقع بهترین راه برای رفع گرفتگی استفاده از موادی است که حالت حلال دارند نظیر نفت، به این منظور باید نفت را داخل سیفون بریزیم و یک ساعتی صبر کنیم و بعد از این میزان زمان با جسمی سخت نظیر فنر، قیر را با نفت مخلوط کنیم تا در آن حل شود، بعد از سپری شدن فرآیند و حل شدن قیر می توان با ریختن مقدار بیشتری نفت محلول را به داخل چاه حل دهیم، و در پایان آب جوش به داخل سیفون بریزیم و از خالی شدن آن مطمئن شویم و بدین روش گرفتگی مورد نظر را رفع کنیم.

رفع تجمع سیمان در توالت:

گاهی اوقات بعد از نوسازی و یا ساخت ساختمانی جدید، ممکن است مقداری سیمان و ماسه و سنگ در لوله فاضلاب گیر کنند.که نتیجه ی آن گرفتگی توالت است.

میتوانیم برای برطرف شدن مانع از تراشیدن سیفون با استفاده از فنر فولادی کمک بگیریم.ونیز با کمک انجام اصلاحات در لوله کشی فاضلاب توالت و تعویض سیفون می باشد.

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که به هیچ وجه از اسید لوله باز کن برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب استفاده نکنید چون باعث خوردگی و فرسودگی سیفون می شود و علاوه بر این برای سلامتی و حتی جان ساکنین آن ساختمان خطراتی ممکن است در پی داشته باشد.

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • lolebzkoni lolebzkoni

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی